Jak pracujemy
Pracę wychowawczo-dydaktyczną planujemy i organizujemy zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego (rozporządzenie MEN).
Korzystamy z metod pracy z dzieckiem, które pozwalają na indywidualne tempo rozwoju dziecka:
Programy
Program wychowania przedszkolnego Wiesława Żaba- Żabińska, Wioletta Majewska, Renata Paździo. Wydawnictwo MAC
Metody
- „Metoda dobrego startu” – M Bogdanowicz
- Metoda projektów badawczych
- Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metody aktywizujące
- Pedagogika zabawy (Klanza)
- „Dziecięca matematyka” – E.Gruszczyk-Kolczyńska i E. Zielińska
- Elementy pedagogiki M.Montessori
- Elementy „Planu Daltońskiego”
Innowacje pedagogiczne
- „W naszym przedszkolu dzieci nie płaczą”
- „Ciekawe zawody”
- „Sercem na świat”
W naszym przedszkolu organizujemy zajęcia dodatkowe takie jak:
- język angielski,
- rytmika – zajęcia umuzykalniające,
- gimnastyka korekcyjna,
Priorytety
Naszym priorytetem jest uśmiech dziecka oraz Wasze zadowolenie. Potrzeby, zainteresowania, indywidualne talenty i możliwości Waszych dzieci stanowią największą inspirację dla naszych działań.
Cele
Naszym celem jest tworzenie przyjaznego miejsca, w którym będziemy dostrzegać i uwzględniać potrzeby każdego dziecka. Do celu dążymy bez pośpiechu, aby mieć czas na refleksje i minimalizowanie różnych dysproporcji w rozwoju.
Chcemy aby każde dziecko mogło rozwijać się zgodnie ze swoim indywidualnym rytmem, aby nie przegapić okresu sensytywnego, kiedy to dziecko wszelaką wiedzą nasiąka jak gąbka.
Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko co robią, to właśnie w zabawie poznają siebie, otoczenie, przekraczają własne granice. W swoim żywiole stają się bez wyjątku genialne. Aby im w tym pomóc dysponujemy ciekawą bazą dydaktyczną dostosowaną do nowoczesnych metod pracy.
Dla zaspokojenia rosnących wymagań nie ustajemy w poszukiwaniu coraz to nowszych rozwiązań. Nasi wychowankowie wyposażeni są w wiedzę, umiejętności i kompetencje, które pozwalają im sprostać wymaganiom stawianym przez szkołę.
Naszym celem jest wychowanie człowieka otwartego, wrażliwego na dobro i piękno, empatycznego i życzliwego z wiarą we własne siły.
Indywidualne podejście do potencjału dziecka , wychowanie w duchu tolerancji, dbałość o ciepłą i serdeczną atmosferę, otwartość na dialog z Rodzicami pozwala nam osiągnąć sukces!